Vær synlig der hvor publikum leter etter hva som gjelder akkurat nå!

Unge voksne

65 prosent av våre lesere er opptil 44 år


Gen Z

37 prosent av våre lesere er 13-29 år


Millennials

28 prosent av våre lesere er 30-44 år


Attraktive

en målgruppe kulturinstitusjonene lenge har slitt med å nå


Kloke

97 prosent av våre lesere har eller fullfører høyere utdanning


Kultiverte

93 prosent av våre lesere beskriver seg som kulturinteresserte


55/44/1

andelen menn, kvinner og ikke-binære som leser Subjekt


666

respondenter i Subjekts leserundersøkelse (2023)

Nesten alle som annonserer i Subjekt velger å gjøre det igjen. Det kan bare bety én ting: at annonsering i Subjekt fungerer.

– Vi annonserer i Subjekt for best å nå målgruppa vår: Unge voksne med stor kulturinteresse. Få norske aviser, om noen, tar kunst, kultur og ikke minst leseren på samme alvor. Subjekt dekker musikk uten å flåse, og med kontekstualiserende artikler og gode intervjuer.

Birgitte Mandelid
Øyafestivalen

– Vi annonserer i Subjekt fordi leserne interesserer seg for det samme som oss; god film og bra teater. Subjekt dedikerer plass til faglig og grundige anmeldelser av kunst- og kultur i en tid hvor feltets spalteplass innskrenkes og i økende grad reduseres til terningkast og et spørsmål om smak.

Ida Hauge Johannessen
Vega Scene

– Munchmuseet annonserer i Subjekt fordi de når en ung og for oss attraktiv målgruppe.

Tone Brunner
Munchmuseet

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om annonsering i Subjekt!

Salgsavdelingen

salg@subjekt.to-dev01.dekodes.no
02469

 

Bli en av våre stolte annonsører du også!